مدیر عامل شرکت صنعت افرینان امداد:
با دقت و وسواس زیاد فرشهای دستباف مددجویان کمیته امداد خریداری می گردد.
محمد علی زاهدی، مدیر عامل شرکت صنعت آفرینان امداد با ذکر این نکته که در گذشته فرایند خرید محصولات به صورت سلیقه ای انجام می گرفته، سازو کار خرید فرش دستباف را درشرکت تشریح نمودند.
ایشان با ذکر این موضوع که دستبافته مددجویان کمیته امداد، حاصل دسترنج ایشان است و تلاش شرکت این است که قیمت گذاری با رویکردی عالمانه، منطقی، منصفانه و عادلانه انجام پذیرد.
ایشان در ادامه در خصوص تغییر روش خرید با اتکا به دانش و تجربه پرسنل شرکت که همگی دانش آموخته رشته فرش در دانشگاههای کشور هستند، خاطر نشان نمود از نظرات اساتید دانشگاه و نیز خبرگان بازار نیز بهره می بریم.
در ادامه ایشان روند اجرایی کار را تشریح نمودند.
در این روند پس از ارسال محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد به شرکت، محصولات توسط دو تیم مستقل فنی و کنترل کیفیت و تیم بازرگانی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
تیم فنی و کنترل کیفیت فرش را از منظر کیفیت مواد اولیه، سلامت ساختاری و عیوب شهودی مورد مداقه قرار داده و وضعیت فنی هر فرش ثبت می گردد.
تیم بازرگانی شرکت نیز از منظر بازارپسندی، قیمت پیشنهادی، هزینه های بالا سری شامل رفع عیوب و تکمیل و عرضه برای مصرف کننده نهایی مورد بررسی قرار داده و کشف قیمت می نمایند، بدیهی است این موضوع فقط از طریق رصد ادواری بازار و مطالعه مستمر بازار انجام می شود.
بعد از این، شورای اولیه شرکت برگزار و قیمت اولیه برای هر فرش منظور می گردد.
همه این فرایند طی ۵ روز کاری پس از ورود فرش به انبار شرکت انجام می پذیرد.
بعد از این فرایند با اعلام آمادگی شرکت و دعوت از مسئولین استانی ادارات کل کمیته امداد، شورای قیمت گذاری با حضور عزیزان انجام و قیمت به مددجو اعلام می گردد و در صورت رضایت وی از قیمت و اعلام مکتوب استان، طی کمتر از ۷۲ ساعت وجه فرش به شماره حساب اعلامی مددجو به صورت نقد واریز می گردد.
مدیر عامل شرکت صنعت آفرینان امداد با تاکید به این موضوع که در آینده ای نزدیک این فرایند به صورت مکانیزه (نرم افزار تحت وب) انجام می شود و همه فرایندها با کمک هوش مصنوعی انجام خواهد پذیرفت.
در پایان ایشان خاطر نشان نمودند حدود ده درصد فرشهای ارسالی عودت و خریداری نمی گردد.